THANKSGIVING

Förlåt mormor och morfar (och alla andra) för att jag inte har skrivit något på väldigt länge, men vardagen rullar bara på som vanligt så jag har inte haft så mycket att säga.

Igår var det iallafall thanksgiving. Jag, Larry och grabbarna började dagen med att springa ett thanksgivinglopp på 7,6 kilometer! Det var vi, 20 tusen andra deltagare och 100 tusen åskådare på plats, visades på tv gjorde det också. Mitt första och största lopp någonsin och jag är väldigt stolt att jag klarade det!!

Därefter åkte vi till Larrys morföräldrar, åt middag vid Nicoles föräldrar och efterrätt vid Larrys morbror. Jag åt mig mätt på kalkon, pumpapaj, äppelpaj, potatisvarianter av alla slag, stoppad svamp,köttgratäng, stuvade morötter, sparris och annat. Hade en jättetrevlig första thanksgiving och ägnade en tanke åt hur lyckligt lottad jag är att ha hamnat så rätt här och att ha alla er där hemma! Jag har alltid haft turen att vara omgiven av fantastiska människor.

NYC

Just nu sitter jag på bussen på väg till New York City, där jag och Elin ska spendera helgen. Idag ska vi till central park och försöka ta oss till ön där Frihetsgudinnan står, sen får vi se vad vi hittar på. Inatt ska vi sova på ett hostel på 11th avenue och på måndag flyget Elin hem till Sverige igen, tråkigt nog. Kommer sakna att ha någon att prata svenska med hela tiden ;-)

Men nu ska vi njuta av våra dagar i New York och försöka se och shoppa så mycket som möjligt.

HEMMA

Har varit hemma i Glastonbury i två dagar nu. Vi har haft en helt fantastisk vecka i Florida, med dagar fyllda av upplevelser. Vi spenderade tre dagar på Walt Disney World och tre dagar på Universal Studios. Båda ställena var jättehäftiga och Universal hade några av de bästa åkattraktioner jag någonsin åkt.

Vi besökte även Jurassic Park, Pirates of the Caribbean, Himalaya, Afrika, Asien, Hogwarts (inne fick vi se levande tavlor, Dumbledores kontor, sorteringshatten, korridorens, klassrum, osv) , Hogsmede och massa annat. Vi åkte på en afrikansk safari där vi bland annat fick se flodhästar, elefanter, krokodiler, giraffungar, noshörningar, zebror, lejon, flamingos och apor.

Vi bodde på ett hotell med gratis shuttlebuss till både Universal och Disney så vi kunde smidigt ta oss till och från parkerna. Hotellet hade även pool, jacuzzi och glömde ta betalt för hela vår vecka, så med andra ord har vi haft det superbra!!

När vi kom hem var det ännu varm å skönt hemma, så vinterjackan behövs inte riktigt än. Skönt!