SOUTH GLASTONBURY

Nu la jag mig precis i sängen hos min värdfamilj. So far, so good. Jag blev hämtad på AuPair Academy strax innan fyra idag men vi var inte "hemma" fören vid sju.. Det var bilkö nästan hela vägen och därför tog resan 1,5 timme längre än i vanliga fall... Så jag och Nicole (min värdmamma) pratade en hel del och jag passade även på att sova lite. Vi stannade till på vägen och köpte mat på Subway (första gången för mig).

När jag kom fram mötte alla fyra barnen mig med teckningar som dem gjort, sen visade dem mig runt i huset innan jag såg film tillsammans med dem två yngsta. 

Just nu åskar och blixtrar rejält det över oss, vilket skrämmer en av familjens fyra hundar. Förhoppningsvis lugnar vädret ner sig snart så att hon kan få sova. 

Det har varit en väldigt lång och intensiv dag, så nu är det äntligen dags att säga godnatt! 

PUSS

Kommentarer
Mamma säger:

Oj, vad mycket du har varit med om på bara några dar. Vilket trevligt mottagande du fick av barnen. Puss

2013-09-13 | 08:27:11
Amanda säger:

Ja verkligen, har varit otroligt roligt och intensivt!
Alla har varit så himla välkomnande vilket här gjort allt så mycket enklare. Puss

2013-09-14 | 03:31:52
Bloggadress: http://amandagerndt.blogg.se
amanda säger:

åhh vad du verkar ha det bra! hoppas det fortsätter så. jag kämpar på med min ansökan! :) kram!

Svar: Ja, so far so good! Tar nog ett tag att komma in i vardagen, men det är bara att kämpa på! Kram
Amanda Gerndt

2013-09-16 | 19:19:42
Bloggadress: http://nattstad.se/amandawahlgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback