NY VARDAG

Idag var min första heldag tillsammans med min värdfamilj!

Dagen började 7.30. När jag kom ner i köket fick jag en tallrik med scrambled eggs och jordgubbar som den äldsta sonen hade förberett åt mig, riktigt gott. Sen skjutsade vi de tre äldsta till skolan och jag fick gå med in och se. Efter det följde lite ärenden och jag och minstingen tog en sväng till biblioteket. 

På eftermiddagen var jag själv med minstingen medan mamman gjorde ärenden och sen kom resten av barnen hem. På eftermiddagen fick jag ett armband av äldsta sonen och sen ville han måla mina naglar (första gången i sitt liv han gjorde det, riktigt stolt). 

Mot kvällen kom pappan hem med pizza, vi grillade s'mores (en macka gjort av kex, grillade marsmallows och choklad), kastade boll och lekte "hide and seek flashlight" (kurragömma med en ficklampa). Dagen har varit intensiv och nu är jag helt slut. 

Jag har verkligen klickat med både barnen och föräldrarna vilket känns jätteskönt! Äldsta dottern ville till och med sova med mig i natt (2:a natten), men det får vänta någon månad tror jag nog ;-)

PUSS



Kommentarer
Elin säger:

GUuu va skönt att ni klickat!! va de läskigt o köra där borta? Jag hejar på dig!:D

Svar: Åh verkligen! :)) jag har inte kört ännu, men det kommer nog gå bra! Får en egen bil ;)
Amanda Gerndt

2013-09-14 | 13:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback