ANKOMST

Kröp precis ner i en av de skönaste sängar jag sovit i någonsin. Jag delar rum med en tjej från Frankrike - Amy, även hon ska bo i Connecticut när AuPair Academy är slut.

Idag har varit en lång men fantastisk dag. Den började med att vårt flyg från Arlanda blev cirka en timme försenat p.g.a. att en hund befann sig på landningsbanan. Därefter flög vi 8,5 timmar och blev sen hämtade av en shuttlebuss som tog oss till hotellet här i New Jersey. Från hotellrummets fönster ser vi Manhattan, riktigt häftigt!

Jag och de andra fem tjejerna som också flög från Arlanda kommer riktigt bra överens och tidigare idag tog vi en buss till Wal-Mart där vi köpte lite nödvändigheter och sedan åt middag, på McDonalds - såklart! Vi har även hunnit med ett besök på Starbucks. Hotellet har ett eget där vi AuPairer får 20% rabatt; vi klagar inte på tillvaron just nu!

Imorgon börjar allvaret. Wake-up-call vid 06.00 och därefter fortlöper dagen med kurser av alla de slag. Så nu är det verkligen dags att sova, ska bli otroligt skönt!!

PUSS


Kommentarer
Susanne Gerndt säger:

Älskade unge, vilken bra start på ditt äventyr.Ha det bra i skolan. Puss mamma

2013-09-10 | 06:46:57
hjördis säger:

all lycka önskar jag dej Amanda.

Svar: Tack så mycket Hjördis!
Amanda Gerndt

2013-09-17 | 15:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback